HAT-19-02-0131

Külhoni utazás:
2020.március 8-11.

A külhoni utazást a tervek szerint igyekeztünk megvalósítani:
 
1. nap – 2020. március 08.
Reggel indultunk a Hősök teréről, majd Nagyvárad érintésével jutottunk Kolozsvárra. Kolozsváron megtekintettük a Mátyás szobrot, Mátyás szülőházát, egy ortodox templomot, majd rövid sétát tettünk a városban. Sajnos az odaúton a Tordai hasadékot nem tudtuk megtekinteni a rossz időjárás miatt. Útközben egy régi diákunk éttermében vacsoráztunk, majd megérkeztünk Gyergyószentmiklósra, a Szent Benedek Tanulmányi Központba.
 
2. nap – 2020. március 09.
Délelőtt megtekintettük a partneriskolát, a BATTHYÁNY IGNÁC TECHNIKAI KOLLÉGIUMOT. Az igazgató és a tanárok bemutatták az iskolát, a képzéseket, majd megtekintettük a várost. Örmény templom, Szent Miklós szobor meglátogatásával teljes képet kaptunk a város történetéről. Az ebédet a helyi diákok készítették. Délután ellátogattunk Csíksomlyóra, megtekintettük a Kegytemplomot, hallottunk a híres búcsú történetéről. Csíkszeredán megnéztük a Mikó-várat, a Makovecz Imre templomot, majd rövid séta után bevásároltunk.
Csíkszentdomonkoson a Márton Áron Múzeumban részletes idegenvezetésben volt részünk. A vacsorát szintén a helyi diákok készítették. A tanulmányházba érve értékelő és ismerkedő estet tartottunk, játszottunk.
 
3. nap – 2020. március 10.
Reggel a Szent Benedek Tanulmányközpontba látogattunk, ahol a helyi diákokkal közösen sajt, kenyér és kolbász workshop-on vettek részt a tanulók. Megtanulták a hagyományos eljárásokat, majd közösen ebédeltek. Ebéd után megtekintették a tangazdaságot is Kastal László igazgató úr vezetésével.
Délután a helyi diákokkal közösen túráztunk a Békás-szorosban, majd megtekintettük a Gyilkos-tavat. Este a helyiekkel közös táncesten vettünk részt.
4. nap – 2020. március 11.
Sajnos a koronavírus járvány miatt szerda reggel bezárták a Romániai iskolákat, így haza kellett indulnunk. Reggel elbúcsúztunk a helyi vendéglátóinktól, majd a Parajdi sóbánya megtekintését követően hazautaztunk.
A hazaút és a határátkelés is zökkenőmentes volt.
 
Szálláshely:
 
A szálláshelyet az Agrárminisztérium ajánlotta, nagyon meg voltunk vele elégedve. A szállásadók kedvesek, segítőkészek voltak és mindenben segítettek.
A diákok 2-3-4 ágyas szobákban voltak elhelyezve, kb. 10 főnként rendelkezésre állt zuhanyzó és mosdó. Az elhelyezkedése is nagyon kedvező, hiszen a Csíky-kert természetvédelmi terület közepén helyezkedik el, csendes, nyugodt helyen.
 
Tematikus útvonal összefoglalása:
A tematikus útvonalat az eredeti tervek szerint meg tudtuk valósítani. A pályázatban beadottak szerint az adott témákat feldolgoztuk a diákokkal közösen, melyért minden diák történelem vagy földrajz vagy társadalomismeret (az adott évfolyamnak megfelelő) tantárgyi érdemjegyet kapott.
A diákok sokat fejlődtek, az ismereteket kvízekkel mélyítettük, melyre nagy volt az érdeklődés. A tematikus útvonal kiváló képet adott a diákoknak a nagy magyarok erdélyi kötődéseiről.
 
Létrehozott szellemi termék:
Az utazás során létrehoztunk egy online kvízt, mely a diákok által feldolgozott anyagokból és a meglátogatott helyekről készült. Fontos volt, hogy a kvíz elérhető legyen mindenki számára, így a google documents szolgáltatást választottuk, azon belül is a google forms-t. Az így elkészült kvíz gyors képet ad a diákoknak a meglátogatott helyekről, újra át tudják élni az élményeket és ami a legfontosabb, más iskola számára is használható. Minden utunk során készítünk kvízt a diákoknak, ami a hazafele utat még gyorsabbá teszi, egy összefoglalása annak a pár napnak, amit a diákok külhonban töltenek. A csatolmányok közé a kvízt csak word dokumentum formájában tudjuk feltölteni, azonban a dokumentumban szerepel a google forms kvíz elérhetősége is.
Az utazás előtt létrehoztunk egy facebook csoportot ahol a diákoknak lehetősége volt ismerkedni (mivel 4 iskola diákjai utaztak közösen), így ide fel tudtuk tölteni a kvízt az utazást követően, újra átélhették az élményeket közösen.